CScrone
  • Domů
  • Trendy
  • Historie
  • Líbilo se vám
  • Populární na CScrone
    • Krátké a kreslené filmy
    • Auta a dopravní prostředky
    • Hudba
    • Zvířata a domácí mazlíčci
    • Sport
    • Hry
    • Komedie
    • Zábava
    • Jak na to + styl
    • Věda a technologie
  • Domů
  • Trendy
  • Historie
  • Líbilo se vám
  • Populární na CScrone
    • Krátké a kreslené filmy
    • Auta a dopravní prostředky
    • Hudba
    • Zvířata a domácí mazlíčci
    • Sport
    • Hry
    • Komedie
    • Zábava
    • Jak na to + styl
    • Věda a technologie
Domů Zábava Proč Češi tykají Vietnamcům ve večerkách? (bonus z Patreonu)
Další
  • Stanislav Hruška: Do STANDASHOW chci Agraela a Prchala. Pohlreich se mi v rozhovoru hodně otevřel.

    Stanislav Hruška: Do STANDASHOW chci Agraela a Prchala. Pohlreich se mi v rozhovoru hodně otevřel.

    • 2:18:55
    • U Kulatého stolu
  • This equation will change how you see the world (the logistic map)

    This equation will change how you see the world (the logistic map)

    • 18:39
    • Veritasium
  • Yzomandias - Rauš feat. Nik Tendo, Jickson & CA$HANOVA BULHAR (official lyrics video)

    Yzomandias - Rauš feat. Nik Tendo, Jickson & CA$HANOVA BULHAR (official lyrics video)

    • 4:33
    • Milion Plus
  • Petr Holec ŽIVĚ #19 - Hlavně klid, Ondřeji! Demolice Tchajwance, Bartoš do Karibiku a Fiala do Brna

    Petr Holec ŽIVĚ #19 - Hlavně klid, Ondřeji! Demolice Tchajwance, Bartoš do Karibiku a Fiala do Brna

    • 1:29:06
    • Xaver Live
  • Hněv vystřídaly slzy premiéra Babiše

    Hněv vystřídaly slzy premiéra Babiše

    • 8:26
    • COOL Feed
  • Samuel Miščík @StudioMoonTV - RECAST

    Samuel Miščík @StudioMoonTV - RECAST

    • 1:34:31
    • Duklock
  • Do Thu Trang: Ne všechny vietnamské děti přebraly po rodičích večerky

    Do Thu Trang: Ne všechny vietnamské děti přebraly po rodičích večerky

    • 28:40
    • Český rozhlas Radiožurnál
  • Vietnamka vypráví o životě v ČR: Češi jsou sobečtí, Vietnamci by se od nich mohli učit (podcast)

    Vietnamka vypráví o životě v ČR: Češi jsou sobečtí, Vietnamci by se od nich mohli učit (podcast)

    • 31:44
    • STANDASHOW
  • Naomi Adachi: tulící kavárny, automaty na spodní prádlo, přehnaná slušnost (podcast o Japonsku)

    Naomi Adachi: tulící kavárny, automaty na spodní prádlo, přehnaná slušnost (podcast o Japonsku)

    • 35:05
    • STANDASHOW
  • Hodnotíme oblíbené potraviny s lékařkou (chipsy, párky, čínská polévka, Monte, banán, sandwich...)

    Hodnotíme oblíbené potraviny s lékařkou (chipsy, párky, čínská polévka, Monte, banán, sandwich...)

    • 17:25
    • STANDASHOW
  • Nejlepší dabér v ČR? BOHDAN TŮMA vypráví o zákulisí českého dabingu (podcast)

    Nejlepší dabér v ČR? BOHDAN TŮMA vypráví o zákulisí českého dabingu (podcast)

    • 27:48
    • STANDASHOW
  • Přemek Forejt: Rozdíly mezi vítězi MasterChefa jsou obrovské. Zpěv mě baví, ale jsem šéfkuchař

    Přemek Forejt: Rozdíly mezi vítězi MasterChefa jsou obrovské. Zpěv mě baví, ale jsem šéfkuchař

    • 1:11:13
    • U Kulatého stolu
  • Jiří Langmajer - České herečky se nechtějí svlékat, jsem jim oporou | Neurazitelny.cz | Stůl pro tři

    Jiří Langmajer - České herečky se nechtějí svlékat, jsem jim oporou | Neurazitelny.cz | Stůl pro tři

    • 1:11:40
    • Neurazitelny.cz
  • MIKÝŘ: Nejvíc mi vadí Tary a Fizi, jednu epizodu stříhám i 70 hodin

    MIKÝŘ: Nejvíc mi vadí Tary a Fizi, jednu epizodu stříhám i 70 hodin

    • 29:17
    • STANDASHOW
  • Duše K - tentokrát o ovlivňování počasí s Radovanem 14.2.2021

    Duše K - tentokrát o ovlivňování počasí s Radovanem 14.2.2021

    • 2:47:17
    • Divadlo Kampa
  • Možná nás pozorují a zkoumají. Setkání s mimozemšťany nemusí dopadnout dobře [rozhovor s ufologem]

    Možná nás pozorují a zkoumají. Setkání s mimozemšťany nemusí dopadnout dobře [rozhovor s ufologem]

    • 1:04:56
    • STANDASHOW
  • Yzomandias - Rauš feat. Nik Tendo, Jickson & CA$HANOVA BULHAR (official lyrics video)

    Yzomandias - Rauš feat. Nik Tendo, Jickson & CA$HANOVA BULHAR (official lyrics video)

    • 4:33
    • Milion Plus
  • Petr Holec ŽIVĚ #19 - Hlavně klid, Ondřeji! Demolice Tchajwance, Bartoš do Karibiku a Fiala do Brna

    Petr Holec ŽIVĚ #19 - Hlavně klid, Ondřeji! Demolice Tchajwance, Bartoš do Karibiku a Fiala do Brna

    • 1:29:06
    • Xaver Live
  • Hněv vystřídaly slzy premiéra Babiše

    Hněv vystřídaly slzy premiéra Babiše

    • 8:26
    • COOL Feed
  • Samuel Miščík @StudioMoonTV - RECAST

    Samuel Miščík @StudioMoonTV - RECAST

    • 1:34:31
    • Duklock
  • "Nedovedu si představit, že bych teď maturoval" | Peca & Lukefry LIVE

    "Nedovedu si představit, že bych teď maturoval" | Peca & Lukefry LIVE

    • 58:39
    • Lukefry
  • Priateľ hodnotí môj CUTE & HOT HAUL | ale vlastne je to jazykové okienko..

    Priateľ hodnotí môj CUTE & HOT HAUL | ale vlastne je to jazykové okienko..

    • 16:00
    • Cheryl DeLarge
  • LIFEHACKY, KTERÉ NEPOCHOPÍTE! (DiWhy)

    LIFEHACKY, KTERÉ NEPOCHOPÍTE! (DiWhy)

    • 15:20
    • Wedry
  • Sen Çal Kapımı 34. Bölüm 2. Fragmanı

    Sen Çal Kapımı 34. Bölüm 2. Fragmanı

    • 0:46
    • Sen Çal Kapımı
  • I GOT MARRIED TO MY BEST FRIEND FOR 24 HOURS!!

    I GOT MARRIED TO MY BEST FRIEND FOR 24 HOURS!!

    • 9:06
    • Brent Rivera
  • Oprah With Meghan And Harry First Look | "There's A Lot That's Been Lost"

    Oprah With Meghan And Harry First Look | "There's A Lot That's Been Lost"

    • 0:31
    • CBS
  • Futurama Fry a továrna na Slurm 01x13 - [2/5]

    Futurama Fry a továrna na Slurm 01x13 - [2/5]

    • 4:25
    • Futurama CZ
  • Před 15 dny

Proč Češi tykají Vietnamcům ve večerkách? (bonus z Patreonu)

  • zhlédnutí 80,327
STANDASHOW
  • 791 12

PODÍVEJTE SE NA CELÝ ZÁZNAM (2h:24min) ► www.patreon.com/posts/46376870
Đỗ Thu Trang je Vietnamka, která žije v ČR a píše super blog www.asijatka.cz. Byla nominovaná na Forbes 30pod30, získala cenu Magnesia Litera pro nejlepší blog a Novinářskou křepelku 2015.
A hlavně: umí krásně povídat o všem, co se týká Vietnamu :)
► www.asijatka.cz
===
PATREON: www.patreon.com/standashow
TWITTER: twitter.com/standashow
INSTAGRAM: instagram.com/standashow
FACEBOOK: facebook.com/Standashow
STANDA
#standashow #podcast #večerky
SHOW

Stažení

Komentáře

  • abbsnn cose
    abbsnn cose
    Před 4 hodinami
    Gauč
  • Sengir
    Sengir
    Před 15 hodinami
    Krásná a velmi milá, inteligentní žena. Díky oběma. Moc se mi tento rozhovor líbil 👍
  • Czech Pyro
    Czech Pyro
    Před 17 hodinami
    Jsem teda nikdy nezažil, že by někdo tykal cizincům. Ne, vážně... To se fakt někde děje? Nevidím žádný důvod, proč bych měl tykat, a nedovolil bych si to..
  • Martin Franc
    Martin Franc
    Před 19 hodinami
    Tykám jen našeomu vietnamci na vesnici, protože tam chodim kupovat denně a borec mi nabídl tykání :D
  • abbsnn cose
    abbsnn cose
    Před 4 hodinami
    Můj vietnamec ještě tyká mě 😂😂😂😂
  • FaSSteR.Tv
    FaSSteR.Tv
    Před 20 hodinami
    Ale hovno většinou vietnamci tykají nám a chtějí se kámošit😀
  • Christyn Bejvančická
    Christyn Bejvančická
    Před 23 hodinami
    Všichni vietnamci, kterým tykám, tak je osobně záznam. Ono když k nim chodíš dlouhodobě, tak oni se s tebou začnou seznamovat a stávají se z vás známý
  • Jan Hærfugl
    Jan Hærfugl
    Před dnem
    je to individuální . Opravte mě jestli říkám nesmysli ale slečna pravděpodobně podle dokonalé češtiny chodila na základní školu zde v české republice a stejně tak jako mě ji naučili že tykání starším lidem či bez souhlasu dané osoby je neslušné atd . Ale myslím si že její rodiče to berou v pohodě né proto že by to neřešili myslím si že pro cizince který málo kdy zná vykání je příjemnější osobnější tykání u kterého se každý i líp tváří a vyzařuje lepší energii kterou vietnamec který je nejistý co si o něm čech myslí příjme líp. Myslím si totiž že spoustu vietnamců neví zda je bereme jen jako možnost nakoupit si 24 7 nebo je i chceme přijmout do naší společnosti a myslím si že když je čech už dospělí né dítě může vietnamcům slušně tykat a dat mu tak víc na jevo neboj my nekoušem nemusíte být furt zavření jen v obchodě ale jít i mezi nás protože na rozdíl od jiných menšin (no menšin) v čr makají tak že by z toho čecha trefilo nikde nevidíte že by někoho nějakej vietnamec zabil napadnul nikdy není v TV že deset vietnamců zabilo okradlo dítě nebo důchodce . Vietnamci pochází z druhé strany zeměkoule a přizpůsobí se pracují a jsou v klidu. Jiný kočovný národ si ani za desítky let neuvědomil že česko není postapokalyptická pustina kde musíš ukrást vše co není přibitý a chovat se jak zvěř.
  • Martin Batyi
    Martin Batyi
    Před dnem
    U nás taky máme Vietnamce vždycky když si Du koupit tak mi dá něco zadarmo je to od něho pokorný a i máme rodinou. slevu a tykam mu taky i on mě
  • aola wili
    aola wili
    Před 2 dny
    Gauč
  • Videa od Jan38
    Videa od Jan38
    Před 2 dny
    takový divný když vietnamka umí dobře česky
  • Kolarqwert
    Kolarqwert
    Před 2 dny
    Já vždy když přijdu do večerky tak vykám a to už tam chodím nějakej pátek a znají mě tam.
  • Lýdie Švarcová
    Lýdie Švarcová
    Před 2 dny
    Mě všichni vietnamci tykaj a taky se nad tím nijak nepohoršuju.... Já všem vykam a žíli mi to nerve že on mi týká a já mu vykam....chtěla bych mít taky takový problémy....
  • aola wili
    aola wili
    Před 2 dny
    upřímně jedno, neuráží mě to, naopak mi přišlo, že s nimi bylo nakupování o to veselejší :)
  • Michal Říha
    Michal Říha
    Před 2 dny
    Tykání Vietnamcům je u nás taková buranská tradice (buranem neoznačuju člověka co zije na malém městě ale styl chování dotyčné osoby - např. Praha ač hlavní (velko)město😅 je krásným dukazem, buranů tu máme opravdu přehršel, bohužel...), žádnej zvyk z fabrik, jak mam možnost pozorovat už min dobrých 20let. Ať ve větších či menších městech, napříč celou naší Republikou. Tenhle zvyk mi přijde že pochází z dob, kdy většina Vietnamců tu ještě neuměla dobře česky ( než jim dorostli děti, zde vychované, ovládající češtinu častokrát lépe než jejich čeští spolužáci) a každý "správný nacionalistický" Čech přeci mluví v Čechách s cizinci povýšeně a je často drzí, když ví, že mu dotyčný nerozumí a chová se k dotyčnému jako k méněcennému (to mimojiné platí bohužel i o Ukrajincích, rumunech atd. o národnostech co sem jezdi z východu makat za pakatel a nedovolí si cokoliv říct, neboť se bojí že o těch 50-80kč/h přijdou a ještě jim třeba napaří pokutu, což dělají čeští dozorčí moc rádi, ptže se dotyčný nezmůže na odpor a když jo, je velmi nevybíravě potlačen, což by si k česky mluvícímu člověku nedovolili. Takže z 99% radši drží hubu a krok a ještě se pomalu až k zemi omlouvají..) často se bohužel podobně chová i za hranicemi své rodné Ortelo-publiky😩😣 (kvůli práci sem byl min. po Čechách všude možně i nemožně a přijde mi to vesměs stejné. Až na pár výjimek kdy je vidět že místní děda co chodí denně pro tři lahváče se vesele s místním Vietnamcem oboustranně zdraví mile tykáním, často i s použitím jména toho druhého. Většina tykačů naopak velmi hanlivě zahlásí něco jako čau čongu, s jasným nádechem opovržením v tónu hlasu... Upřímně taky nemám rád když zíraji na filmy, pomalu nezvednou zrak a nijak vám nedají najevo že tam ste (to že na něco koukaj je mi buřt, kdybych seděl nekde 12h denně, tak bych asi nekoukal do zdi, ale někteří jsou přeci jen fakt extrém.) Osobně vždycky vykám a musím říct, že několikrát sem díky tomu měl u svého Vietnamce, kde sem zrovna bydlel, mnohem osobnější a zároveň zdvořilý přístup z jeho strany.
  • VTF-DEXTR
    VTF-DEXTR
    Před 2 dny
    Já když přijdu k vietnamcovi Já: Dobrý den Vietnamec: Sau kamo jak se mas 😂
  • Marian Ruza
    Marian Ruza
    Před 3 dny
    Stando prečo fajčíš?
  • Kryštof Doležal
    Kryštof Doležal
    Před 3 dny
    “Našemu” Vietnamci taky tykám. Protože mě o to po vykání požádal.
  • Karel Šafařík
    Karel Šafařík
    Před 3 dny
    Bych řekl, že tady záleží na konkrétních případech. *Tohle je pár příkladů, které mi osobně přijdou v pořádku:* - Zaprvé bych asi zmínil, že Večerky jsou velmi často u sídlišť a na podobných místech ---> chodí tam pořád těch stejných např. 500 lidí ---> postupně si začnou vzájemně tykat, protože se znají - Obecně cizinci žijící v ČR slyší z velké většiny tykání a tak to používají ---> Vietnamec mi začne tykat ---> taky mu začnu tykat, protože ho nechci rozhodit vykáním nebo mi v některých situacích nepřijde vhodné odpovědět mu vykáním - Vietnamec si uvědomuje a zná rozdíl, ale dobrovolně se rozhodne mít v obchodu "přátelskou atmosféru" ---> začne mi tykat ---> když mu odpovím vykáním, sám mi řekne, abych mu tykal - Tohle jsem třeba často viděl u ne-českých prodavačů kebabu i když jsem tam byl třeba poprvý; takovej ten skoro americkej přístup A práce dětí v obchodu? Chápu pointu, bohužel si nejsem úplně jistej, že je to legální. Stejně jako když přiběhne do obchodu dítě, právě třeba v pyžamu... Tohle jsou takový ty věci, který se přehlíží a nemluví se o nich. Kdyby to ale udělal Čech, tak z něj udělají exemplární případ.
  • Lunanecra
    Lunanecra
    Před 3 dny
    Co sa cuduje? ja ked som isiel k babke, tiez som musel oberat ovocie zo stromov a krikov, ked sa premnozila pasavka zemiakova, chodili sme ju zbierat do kyblov, a bol som tam aj 12h najradsej som krmil sliepky a zajace a rubal drevo (ale iba tajne, dedko mi to zakazal, mal som len 10 rokov). Aj to boli moje prazdniny na vidieku, a najkrajsia cast moja zivota. Lenze toto uz mladi hipsteri s briadkami, kruzkami modernymi , zicherkami na spravnom mieste a bradami a ofinkami podla najnovsieho strihu nepoznaju...
  • Jakub Strašík
    Jakub Strašík
    Před 3 dny
    Můj vietnamec ještě tyká mě 😂😂😂😂
  • Slim Jones
    Slim Jones
    Před 3 dny
    ✨❄🔯✨👼❄✨✨✨✨ ✨ *Bůh prokázal svou lásku k nám tím, že pošle svého Syna Ježíše Krista, který zemřel a vstal z* *mrtvých, aby nám život věčný.* *Slíbil také léčit své tělo.* *(Podívejte se na oblohu a zeptejte se Boha)*
  • ThalesOnline
    ThalesOnline
    Před 14 hodinami
    Co je to za blbost? Už to nehul.
  • Tom Věčný Kernel Reich
    Tom Věčný Kernel Reich
    Před 3 dny
    Joo, kamarad, kdyz rozvazel v JIP, byl na Vietnamce uplne alergickej, protoze se mu casto stavalo, ze narazel na samy silene vychcany. 😆😆😆 Takze se tomu prizpusobil, rikal jim zluty dasne 😂😂😂 a zasadne jim tykal. 😆😆😆 Ale to byste museli zazit, abyste pochopili, co jsou to za neskutecny vychcanky. 😆
  • Vyhulenejr
    Vyhulenejr
    Před 3 dny
    já myslel že ahoj,zdravim,dobrý den berou jen jako třikrát rozdílný slovo pro jeden pozdrav a nevěnují tomu větší pozornost,než útratě jakou v jejich večerce či bistru udělám
  • hoiy vinosa
    hoiy vinosa
    Před 4 dny
    Vietnamci mi tykají i přes to, že já jim vykám. A to je ještě tykání ok, některý ani nezabučí :)
  • OndraMike
    OndraMike
    Před 4 dny
    v bavorsku 20 km od hranic normalne 20ti letej prodejce nemec tyka zakaznikovy 60letymu nemcovy, kteryho vidi poprvy...a uplne normalne....jeste kdyby mu ten mladej zacal vykat, tak mu ten starej rekne, ze tady v bavorsku si vsichni tykaj....(ale neni pochopitelne vzdy pravda)....jen co jsem videl a slysel...
  • Charlie
    Charlie
    Před 4 dny
    To není problém jen vetnamců, vozím lidi, nastoupí dvě sotva plnoleté holčiny a začnou mi tykat 🙄
  • jan padera
    jan padera
    Před 4 dny
    To jsou zas kecy.vietnamci zacli s tykanim,bo je pro ne jednodussi rict ahoj,nebo cau....nez dobry den,nebo nashledanou a cesi si na to proste zvykli....nevidim na tom nic spatneho.navic kolikrat ani na slusny pozdrav neodpovi a cumi do mobilu,ale to me toci u kazdeho
  • jan padera
    jan padera
    Před 3 dny
    @hoiy vinosa presne tak
  • hoiy vinosa
    hoiy vinosa
    Před 4 dny
    Děda mi vyprávěl, že se na huti tykalo Vietnamcům, z důvodu jednoduššího porozumění z obou stran Ahoj
  • Michal Chovančík
    Michal Chovančík
    Před 4 dny
    Podobně jako níže v komentech... já nikdy nešel do vietnamskýho obchodu s tím, že bych říkal čau, ahoj... ale když jsem viděl, že mi začali tykat tak jsem jim taky tykal... mě je to upřímně jedno, neuráží mě to, naopak mi přišlo, že s nimi bylo nakupování o to veselejší :)
  • Vladan Vyskočil
    Vladan Vyskočil
    Před 5 dny
    Však jo markování potravin cigaret zvládne i desetileté děcko problém jsou zákony, že děti pod 15 let nesmí pracovat za peníze ale jelikož je to rodinný byznys tak by se na to měla stahovat vyjímka dávalo by to smysl. Prostě pomoc rodině.
  • Vladan Vyskočil
    Vladan Vyskočil
    Před 5 dny
    To někdo opravdu tyká ve večerce Vietnamcům, které ani nezná.
  • Kyselica26
    Kyselica26
    Před 5 dny
    lidi mají často tendence tykat prodavačům všeobecně... tím ale o sobě daný člověk akorát řekne že je tupec bez pokory
  • Boomer
    Boomer
    Před 5 dny
    Takový problémky bych chtěl mít taky
  • Wallerian
    Wallerian
    Před 5 dny
    Já třeba u nás ve městě tykám v jedny večerce protože se tam s tím Vietnamcem znám, chodi jsem k němu uz v 5ti letech 😂
  • Bronislav Fedák
    Bronislav Fedák
    Před 5 dny
    Proč Češi tykají Vietnamcům? Děláte si legraci? Možná podle sebe soudíte ostatní! Nikdy jsem žádnému Vietnamci netykal, pokud jsem ho osobně neznal. Když dojdu do zdejšího obchodu, který vede Vietnamec, zřetelně a nahlas pozdravím. NIKDY mi neodpoví na pozdrav, NIKDY.. Poděkuju při placení (což by teda měl udělat on) a rozloučím se a z jeho strany je reakce NULOVÁ. A jak tu píše X lidí, pokud se uráčí verbálně zareagovat na mou přítomnost, jako např. když nerozumí, které cigarety jsem chtěl, TAK TYKÁ ON MNĚ.. Takže tady ty řeči si nechte od cesty Stando..
  • EL Drago
    EL Drago
    Před 4 dny
    To je Vietnamec od Vietnamce. Zažil jsem snad všechny varianty od pozdravu a rozloučení, přes naprostý ignor. Je to v lidech.
  • dolita windo
    dolita windo
    Před 6 dny
    Chodím k jednomu do večerky už 10 rokem a tykame si navzájem 😂
  • Natálie Vrkoslavová
    Natálie Vrkoslavová
    Před 6 dny
    Podle mě to je takový, že k tomu může vést strašně hodně příčin :D Mezi prvníma mě napadá to, že dost starších vietnamců, s kterými logicky starší češi byli za život více v kontaktu - neumí až tak dobře česky a tohle vůbec netuší a tykají zákazníkům od jakživa a zákazníci si na to vzájemný tykání zvykli.. Další co mě napadá je to, že znám pár lidí u kterých si to dokážu představit, kteří v minulosti pomáhali vietnamcům se dostat do česka a tak to asi berou tak nějak "přátelsky"? nebo jak to říct? :D No a další typ lidí co to dělají bude prostě proto, že se cítí asi nadřazeně a využívají toho, že je pro ně někdo cizinec a neovládá ten jazyk tak dobře.. Já osobně nemám ráda tykání s cizíma lidma za žádný situace, ať jsou češi nebo cizinci... Dokud si s člověkem neřeknu, že si budeme tykat, tak to je pro mě taky takový hrubý a neslušný. V životě jsem vietnamcům třeba v tom krámě netykala a ani nebudu, pokud se s nima nějak víc neznám.. Nevidím pro to žádnej důvod... Nic mi to nedá a je jako cizince to učí vlastně tomu návyku automaticky tykat taky. A myslím si, že kdybych byla v cizí zemi a učím se jazyk, jakým se tam mluví, tak bych opravdu ocenila kdyby semnou lidi mluvili srozumitelně a spisovně a hlavně slušně ať sama nekopíruju jejich chyby v komunikaci...
  • miloslav Řehák
    miloslav Řehák
    Před 6 dny
    Není to dětská práce no já mám dost
  • GeneralSmiles
    GeneralSmiles
    Před 6 dny
    u nás máme několik večerek,ty lidi obdivuju za jejich pracovitost a vstřícnost, všem krom jednoho samozřejmě vykám a že se jich tam střídá několik,tomu jednomu (Tomovi) tykám protože jsme si začali tykat vzájemně po nějaké době,všechny je mám rád,jsou to slušný lidi, stalo se mi že za mnou z krámu vyběhl na parkoviště že mi vrátil o 20kč míň,v tu chvíly mi to nedošlo tak jsem mu poděkoval a vzal si je,druhý den jsem mu je tam nechal jako dýško :D
  • dolita windo
    dolita windo
    Před 6 dny
    doporučil bych pop filtry... poslouchat to mlskání po každém druhém slově je hrozné :) jinak já to mám přesně naopak. Nikdy mě nenapadlo nějákému Vietnamci tykat, vždy
  • Secure Nacture
    Secure Nacture
    Před 6 dny
    Mě vadí jak vietnamci, když dítě pozdraví jakéhokoliv vietnamce, tak dospělý vietnamec neodpoví. Prej jejich kultura, sice hezký ale žijí tady...
  • Homer 821
    Homer 821
    Před 6 dny
    kamo ja som s mojim vietnamcom kamos ne ze ma spicujes ked si snim budem tykat 😁
  • Mates Danko
    Mates Danko
    Před 6 dny
    Příjemná paní
  • Ondra Horký
    Ondra Horký
    Před 7 dny
    Třeba jeden Vietnamec u nas sam říkal at mu tykame ze je to pro neho lepší ale nebavime se snim jako arogamte nebo tak ale spíš jak když se potkáš s kamaradem nekde takže tak ale jinde vykam
  • Jupiter _
    Jupiter _
    Před 7 dny
    Děda mi vyprávěl, že se na huti tykalo Vietnamcům, z důvodu jednoduššího porozumění z obou stran Ahoj
  • Trippie_Xan-Sebi
    Trippie_Xan-Sebi
    Před 7 dny
    Já jsem přišel do vecerky a říkám ahoooj a jdu si pro jidlo a nějaká starší paní ze co jsem drzej spratek tak jsem ji řekl ze mi je za 1. Skoro 19 let. A ze ty lidi znám a proto jsem jim řekl ahoj 😄😄❤️ babka mě servala xD
  • Samsung Galaxy
    Samsung Galaxy
    Před 7 dny
    Jaká známka neúcty, vy vykat ani neumíte, umíte max dobry den
  • Yoo Staahp
    Yoo Staahp
    Před 4 dny
    😂😂
  • yuoop noke
    yuoop noke
    Před 7 dny
    Vietnamci mi tykají i přes to, že já jim vykám. A to je ještě tykání ok, některý ani nezabučí :)
  • Martin Gabko
    Martin Gabko
    Před 7 dny
    Vietnamci mi tykají i přes to, že já jim vykám. A to je ještě tykání ok, některý ani nezabučí :)
  • Facco Nemo
    Facco Nemo
    Před 7 dny
    My si tykame ale je to vzájemně , jsem castej zákazník
  • Jaroslav Zoun
    Jaroslav Zoun
    Před 7 dny
    Takhle to vždy začíná a končí klekáním na kolena. Je to krátkozraké, vždy kontraproduktivní pro dobré vztahy. Vždy když si někdo hraje na moralistu, tak špatně končí. Já si myslím, že oni pokut jim to vadí odpoví dobrý den a tím je to dáno. Když půjdu kamkoliv jinam a řeknu třeba řezníkovi čau máš tu nějaké čerstvé maso? Tak mi odpoví nějspíš dobrý den milej pane, já jsme s váma husy nepásl. Nebo to veme a řekna čau, já tu mám pro tebe jen samý vystařený. Ale v komunikaci si neurčuje pravidla jen jedna strana. Prostě se zde mají přizpůsobit životu tak jak čech ve Vietnamu.
  • yuoop noke
    yuoop noke
    Před 7 dny
    Podle mne je více důležité to s jakým respektem s lidmi mluvíš a ne jestli vykáš nebo tykáš. BTW nádherná holka. Mám velkou slabost pro asiatky
  • Ondřej Třešňák
    Ondřej Třešňák
    Před 7 dny
    Proč Češi týkají ve večerkách které vlastní Vietnamci????? Co je to za otázku? Správně by mělo být, dočkají se Češi ve vietnamských večerkách někdy vykání?????
  • Menopauza k
    Menopauza k
    Před 7 dny
    když příjdu k vietnamcovi u nás v ulici , stojím už u pultu tak frajer pravidelně čumí na nějaký filmy a má úplně na salámu že tam tvrdnu už třeba 4 minuty a čekám až bude mít reklamu nebo co já vim kdyý příjde ani mě nepozdraví a ani při odchodu takže k žádný konverzaci ani nedojde ale tenhle přístup se mi nelíbí říct díky nashledanou by ho nezabilo
  • Petr Skočdopole
    Petr Skočdopole
    Před 7 dny
    Třeba na vesnici máme ťamíka, a on se zná úplně s každým. Nikdy mu to nevadilo, ale občas tam zahlídnu lidí, který ho ani neznají a týkají mu
  • BobžanCZ
    BobžanCZ
    Před 7 dny
    Já jsem třeba nikdy nezačal, vždycky začli oni :D
  • Slouprider
    Slouprider
    Před 8 dny
    doporučil bych pop filtry... poslouchat to mlskání po každém druhém slově je hrozné :) jinak já to mám přesně naopak. Nikdy mě nenapadlo nějákému Vietnamci tykat, vždy vykám pokud toho člověka neznám, ale v 90% se mi stane, že vejdu do nějáké VIetnamské restaurace nebo obchodu a oni automaticky tykají mě... Nad tím by se ta Vietnamská komunita taky mohla zamyslet :)
  • seiom jvony
    seiom jvony
    Před 8 dny
    Je to z dob kdy vietnamci ve vecerkach neumeli poradne cesky a tykali lidem a tykaji doted. Nehledejte problem tam kde neni...
  • Kuff CZ
    Kuff CZ
    Před 8 dny
    Češi jsou sedláci, bohužel...
  • Rozpor Uplnost
    Rozpor Uplnost
    Před 8 dny
    No ano, kritizovat to slečna umí, ale nebýt Čechů, tak nevím, jak by žila ve Vietnamu, trochu pokory by neuškodilo. :) A Vietnamci tykají nám, já si nikdy nedovolila jim tykat, takže ať slečna pomlčí.
  • Kajetán Michalčič
    Kajetán Michalčič
    Před 8 dny
    Gauč
  • seiom jvony
    seiom jvony
    Před 8 dny
    Myslím že to tykání je způsobeno snahou znít přátelštěji ve spoustě případů či dát najevo nějaké sympatie... myslím že to není primárně snaha o nekorektní mluvu a označení
  • Stick Drummer
    Stick Drummer
    Před 8 dny
    Tykat někomu koho neznám jen pro to že je z ciziny, je podle mě buranství.
  • Jan Novák
    Jan Novák
    Před 8 dny
    Když chodíš k wietnamcovy 2 krát 3 krát denně (i kdyby 3 krát v tejdnu) rok a víc ja osobně 12 let tak si automaticky začnete tykat . Tak nevím co řešíte.
  • Boxon-
    Boxon-
    Před 9 dny
    celkem pog když vietnamka umí víc gramatiku jak já xd
  • Moon Moon
    Moon Moon
    Před 9 dny
    Dobrý den. Pamatuji jak vzniklo tykání větnamcům. To bylo tak, že první generace asijců přišla do tehdy ještě ČSSR, se učit různé obory a školy. Vzpomínám, že byli např. ve sklárnách, v ČKD, v ŽOS atd. No a aby nebylo zapotřebí tlumočníků tak nejprve absolovali kurz češtiny. Ovšem uvědomme si, že to bylo v době socialismu, kdy si všichni říkali soudruhu, soudružko a hlavně ve snaze smazat třídní rozdíly si tykali. Takže asijští vyučující ve snaze učit co nejrychleji vymysleli zjednodušenou češtinu. A to tykání zůstalo.
  • Safry
    Safry
    Před 9 dny
    "starej komunistickej přístup čau kamaráde" mám dost jako
  • Daniel Petr
    Daniel Petr
    Před 9 dny
    Tak mě zajímá... Už dlouhá léta žiji v Londýně a když jedu do čech tak absolutně všem tykám a příjde mi hodně zvláštní když mi někdo vyká. Jsem proto nevychovaný hovado? Podle mne je více důležité to s jakým respektem s lidmi mluvíš a ne jestli vykáš nebo tykáš. BTW nádherná holka. Mám velkou slabost pro asiatky
  • Daniel Petr
    Daniel Petr
    Před 3 dny
    @EL Drago hezký videa... kolik ti je? 7?
  • EL Drago
    EL Drago
    Před 4 dny
    Seš, no.
  • Josef Kalvi
    Josef Kalvi
    Před 9 dny
    na co si chtějí hrát,jaká kvalita prodávají zlevněné zboží ze supermarketu,to už k nim asi nepujdu
  • EL Drago
    EL Drago
    Před 4 dny
    Říká se tomu business. Já raději zajdu k Vietnamci co to má o pár kaček dražší, než se táhnout do supermarketu, čekat frontu, abych ušetřil pár drobných. Pro mě je čas víc než peníze.
  • michal devetsedm
    michal devetsedm
    Před 7 dny
    A supermarkety jen přeprodávají ještě levnější zboží od větších dodavatelů. Zkuste nakupovat jen vajíčka od souseda, pak na ně na všechny vyzrajete.
  • Honza Sub-Zero Sobota
    Honza Sub-Zero Sobota
    Před 9 dny
    Já osobně vykám i mladším brigádníkům v mekáči, kteří byli mladší než já, protože mi to prostě přijde jako slušnost. Neznám toho člověka tak proč bych mu tykal? To samý u Vietnamců. Chodil jsem k jednomu do krámu 3 roky a pořád jsem mu vykal i když jsem ho už v podstatě znal. A to samé vidím třeba když si jdu na kebab. Taky tomu člověku co tam obsluhuje vykám a vadí mi když pak přijde nějaký Franta Vomáčka a začne mu tykat a nezdá se že by se znali.
  • EL Drago
    EL Drago
    Před 4 dny
    Nemáš v hlavě nasráno. Správná to cesta.
  • Nedam ti na špeka
    Nedam ti na špeka
    Před 10 dny
    Tu bych dal🔥
  • EL Drago
    EL Drago
    Před 4 dny
    Ok, smažko.
  • Simon Lavrík
    Simon Lavrík
    Před 10 dny
    Chudák záda té slečny 🤣
  • Chuj
    Chuj
    Před 10 dny
    Třígenerační barák všem nevyhovuje. Já v tom vyrostl a má to své pro a proti. Vzpomeňme na Bylo nás pět, jak Petr Bajza musel makat v rodinném podniku. V městysu nedaleko roku 1934 bylo evidováno 2 cihelny, 7 hostinců, 2 kováři, krejčí, lihovar, 2 mlýny, 3 obuvníci, pila, pivovar, 5 řezníků, sedlář, cukrář, 5 obchodů se smíšeným zbožím....(celkem 975 lidí) Dnes už není na každé vesnici hospoda, krámky... Je supermarket automobilová doprava TV gauč a internet. Již se staří "nevyhazují" na vejminek. Je více továrních dělníků než drobných a malých podnikatelů (birokracie korporace a post-soc.kultura tomu nespějí). Věřím že i do Vietnamu jednou přijde větší atomizace rodiny a individualismus.
  • JimmyTulipan
    JimmyTulipan
    Před 10 dny
    Ty kráso to je maso do mlejnku ... Krásný příklad , rozvážím jim zboží do večerek a oni tykají mne !! Nemluvě o tom že si z nás dopravců dělají totální hadr. Zboží přivezu, složím , ( celou dobu stojí a kouká na mne kam zboží vozím) předám fakturu ke kontrole a už to začne, tohle mne dej sem , tohle mne dej tam tohle sem nedávej a tohle přenes !! Ono je hájit není taky naprosto v pořádku kolik pěstíren se najde ve večerkách ?? troufnu si říct že asi tak 60%+ , ragály narvaný k prasknutí zbožím které je neprodejné ani po x letech ... můj názor je asi takovej že se musí něco prát a ponožky to určitě nebudou a co paní která je na vesnici x let v krámku a nějaký takový jí smetou ? to opravdu chceme ? aby jsme pak nekoukali jednoho dne !! a dal jsi dýško ?? to se opravdu ona zeptala Standy ?? to je snad vtip ... že oni dávájí !! Moc rád klidně vezmu Standu na linku, ideálně aby to mohl natočit a jsem přesvědčen že okamžitě změní názor ...
  • Jan Novák
    Jan Novák
    Před 8 dny
    Moje řeč melou ho.....na a nevědí nic. Máš pravdu. A z dyzkem mě dostala hhhhhh
  • MrKąłąßñįkøv Gäñgstęr
    MrKąłąßñįkøv Gäñgstęr
    Před 10 dny
    S tím vykáním nesouhlasím!Já vždycky když jsem šel do večerky tak jsem vykal!!Ale co mě naštvalo je to že když už jdu a řeknu nashledanou nikdo mi neodpoví!!!😔
  • Bephis CZ
    Bephis CZ
    Před 10 dny
    je to jednoduché, pokud je prodejce ve večerce starší než já, vykám, pokud podobně nebo mladší, vykám... to že jsou to vietnamci na tom nic nemění. když si jdete koupit zmrzlinu do stánku a stojí tam, šestnáctiletá brigádnice, tak jí vykáte, protože je to prostě kulturně dané ve službách a obchodech.Vietnamci občas tykají, ale jen proto, že neumí pořádně česky, jak bylo řečeno v podcastu. Věřím že češi česky umí, tak by neměli zneužívat , že někdo jim pořádně nerozumí.
  • Novys
    Novys
    Před 10 dny
    Párkrát jsem udělal na Vietnamce gesto Namaste a tvářili se, že to jako není moc vhodný 😂
  • Lucky Gaming CZ
    Lucky Gaming CZ
    Před 10 dny
    Myslím že to tykání je způsobeno snahou znít přátelštěji ve spoustě případů či dát najevo nějaké sympatie... myslím že to není primárně snaha o nekorektní mluvu a označení někoho nějak z nějaké pozice... to mi přijde jako dost přehnaný názor ovšem pokud je to někomu nepříjemné je dobré se ozvat ale myslím že to málo kdo takhle vnímá v našich podmínkách.
  • Filip Umlauf
    Filip Umlauf
    Před 10 dny
    Musím uznat, že z pozice "Covidového" studujícího brigádníka v nejmenované síti supermarketů se mi také čas od času stane, že mi zákazník tyká. Tím chci poukázat, že se to neděje pouze Vietnamcům, ale i jinde. Určitě to není příjemné, zdá se vám, že vámi zákazník pohrdá a nadřazuje se absolutně zbytečně, jen kvůli profesi, kterou vykonáváte. Teď se nebavím o starých babičkách a dědečcích, kteří pomalu neví kde jsou, ale o mladých lidech defacto všeho věku, kteří jsou "králi světa." Je to nepříjemné a vždycky to ve mně na pokladně při takové situaci vře, ale ozvat se nedokážu (jednak by to byl špatný customer care a hlavně nechci dostat přes hubu).
  • k0l0t0cTheHolyOne
    k0l0t0cTheHolyOne
    Před 8 dny
    Proc za tim hned musi byt povysovani se? Ja taky tykam kde muzu, vidim, ze lidi jsou pak uvolnenejsi a vetsinou se i spolu zasmejeme (nemluvim o vietnamskych vecerkach, ale obecne). Feedback na to mam pozitivni, nepotkal jsem cloveka, ktery by na me za to byl nahnevany.
  • Milan Drahý
    Milan Drahý
    Před 10 dny
    Bože mě tohle tykání/vykání přijde jako honění ega všichni jsme si rovni ne ? Člověk jako člověk ne ?? Nevím mě tohle prijde úplně na hlavu ...
  • EL Drago
    EL Drago
    Před 4 dny
    Všichni jsme si rovni. Nu, možná před Bohem, ale na Zemi určitě ne a jestli tomu věříš, tak si velmi naivní :D
  • Milan Drahý
    Milan Drahý
    Před 7 dny
    @michal devetsedm bohužel je to o nadřazenosti jako musím uznat že určitá úcta v tom vykání je to uznám kdyby lidí nechodili okolo horké kaše a řekli by tomu člověku hele nechci se s tebou moc bratříčkovat tykáním na plnou hubu tak to tomu člověku dojde ale ne dnes spousta lidí leze do řítí a nemá na to koule
  • michal devetsedm
    michal devetsedm
    Před 7 dny
    Vykání neznamená, že je někdo nadřazenější. Je to jen projev úcty a odstupu. Prostě nechcete, aby se s vámi nějaký kanál moc bratříčkoval.
  • Jan Zahrádka
    Jan Zahrádka
    Před 10 dny
    Vietnamci jsou z většiny slušní lidé. Slušnější než většina z nás domorodců.
  • Safry
    Safry
    Před 9 dny
    Nejvíc slušný no 😂
  • Cloudy
    Cloudy
    Před 10 dny
    Tvl kamkoliv sem přisel tak mi Vietnamec tykal. Nevím v UK to je normalni a tady se z toho dela Halo...
  • Jindřich Němec
    Jindřich Němec
    Před 10 dny
    Vietnamci tykaj mě :DD Vždycky "Čau van, kchámo" :D
  • Zety games
    Zety games
    Před 10 dny
    u nás větnamcovi vykám, pán mi tyká a vyká zároveň, pravděpodobně nemá čas přemýšlet když má airpody v uších a povídá si s kamarády z vietnamu, nebo kouká na telefonu na fotbal, k zákazníkovi žádná úcta.
  • EL Drago
    EL Drago
    Před 4 dny
    Má tě na háku, páč beztak ví, že přijdeš nakoupit znovu :D
  • DonDavidosi
    DonDavidosi
    Před 10 dny
    Proč tyká vietnamec zákazníkům? Kolikrát neodpoví na pozdrav, čumí na youtube, ignoruje... Ne každý samozřejmě, ale stává se to často. Stando, vzniklo to tak, když ještě fungovaly tržnice, tak každý vietnamec tě zdravil "Ahoj", "Čau"... Mě to nikdy nevadilo a ani jsem si nevšiml, že by to vůbec někomu vadilo... Slečna je trochu mimo, kde přišla na teorii o soudruzích v továrnách? Je asi hodně mladá a nezažila dobu tržnic, jinak si to nedovedu vysvětlit. Tenhle rozhovor je fakt divný a nechápu jeho pointu. Samozřejmě vykání, potažmo respekt a slušnost je základ a pokud to tykání nevzejde od vietnamce, který to většinou udělá proto, jelikož neovládá tak dobře český jazyk, nevidím v tom problém. Automatické tykání je ale samozřejmě špatně.
  • michal devetsedm
    michal devetsedm
    Před 7 dny
    Mimo jste spíš vy. Celá první generace Vietnamců pracovala v továrnách a tam se vykání opravdu moc nepěstuje.
  • hutrputr
    hutrputr
    Před 10 dny
    Đỗ Thu is beutifull
  • Jakes Vendela
    Jakes Vendela
    Před 10 dny
    Jako večerka je fajn ale co fajn není když v 8h ráno přijede celá rodina do globusu, tesca atd. a mají plné košíky všeho možného a pak to přeprodají dráž(kdysi večerky byli levnejší) . Nechápu proč nemohou mít nějaké dodavatele přímo pro jejich krámek .
  • EL Drago
    EL Drago
    Před 4 dny
    Tomu se říká business. Nakoupit levněji a prodat dráž. Každej finančně gramotnější člověk chce vydělat víc než za to dal.
  • Ajdamus
    Ajdamus
    Před 11 dny
    Nikdy netykam jako prvni. Ale vietnamec mi zacal tykat, tak klidne ze jo..ale prave jsem premyslel, jestli jako delam faux pas a jestli vi co dela.. a druhej taky nejak tykal vsem..tak uz clovek nevi, jestli tim ze vyka pak vice skodi nez pomaha no
  • Lukáš Moszor
    Lukáš Moszor
    Před 11 dny
    Někdy taky tykám, se vším respeketm ale vůbec nevím jak je asiat češtinou vybaven.. snažím se od začátku instinktivně mluvit jednoduše a jasně 😂😂😂 může vypadat srandovne.. ale to samé z druhé strany, (paný susí, sotopadesat... atd...)
  • Frillex
    Frillex
    Před 11 dny
    U nás v čechách, hlavně na vesnicích, bylo(je) zvykem, že se všichni znali, tykali si atd. To je podle mě důvod, proč někteří těm Vietnamcům tykaj. Ale nevím, je to čistě můj názor..
  • David Ryba
    David Ryba
    Před 11 dny
    Tykání není buranske. Je to možná více osobní když se to umí podat slušnou formou.
  • Tomas Jindra
    Tomas Jindra
    Před 11 dny
    Většinou větnamci tikají mě než na opak a ne jen mě.A mezi námi větnamci budou většinou od rána do večera ve večerce nebo v krámě než aby šly do fabriky k pásu a není to o tom že jsou tak pracovití jak si každý myslí ale jim se do fabriky nebo někam jinam nechce .Jinak proti větnamcům nic nemám
  • Radek Musil
    Radek Musil
    Před 11 dny
    Dycky Vykám.
  • real Holešovickej
    real Holešovickej
    Před 11 dny
    Vykám, ale do večerek kam chodím často mě zdraví slovy (ahoj, čau), takže si tykáme tam, kde se známe a je to v poho. 😊
  • TvrdakTom
    TvrdakTom
    Před 11 dny
    Problémem bude když si v podnikání lidi nedají jména podniku. Bude základním problémem určování identity. Řekl bych ,že slecna je spíše češka než vietnamské komunity. Tohle tohle může zasáhnout druhou generaci. Která tu vyrůstá. Musi být těžké zajdeme k Vietnamcům a přitom člověk ví,že tu vyrůstal celý život myslí v českém jazyce.
  • EL Drago
    EL Drago
    Před 4 dny
    To neřeší, že je z Vietnamu, případně rodiče jsou. Furt to bude Vietnamec.
  • TvrdakTom
    TvrdakTom
    Před 11 dny
    Ze společnosti se vytrácí respekt mezi lidmi. Reputace je na vzestupu.
  • Šotek
    Šotek
    Před 11 dny
    dobrý, tak by mě zajímalo, proč Vietnamci tykají nám ?
  • JAN HANK
    JAN HANK
    Před 11 dny
    Já si taky tykal s kolegou v práci,a byl ode mně o 20 let starší.Já vím,to je trochu něco jiného.
  • Kimli
    Kimli
    Před 11 dny
    hlavně at prodavaji levne veci a budu jim rikat třeba králi a královno
  • JAN HANK
    JAN HANK
    Před 11 dny
    Když spolu mluví dva VIETNAMCI,tak na sebe skoro křičí.Z mého pohledu je to komické.Do večerek nechodím,nakoupím v nákupním centru.Nechápu,proč na sebe VIETNAMCI řvou.
  • Robin Vlasatý
    Robin Vlasatý
    Před 11 dny
    On to nemusí být vůbec cizinec ve večerce, vykat často neumí ani mnozí řidiči autobusu nebo hospodští, kteří mají pocit že tykat každému kdo je aspoň o generaci mladší je jejich svaté právo. 🤢
  • No Ja
    No Ja
    Před 11 dny
    100% pripadu TYKAJI vietnamci ME, tak jim tykame taky, hlavne na vesnici, ve vetsim meste netyka nikdo.
  • BELBOG666
    BELBOG666
    Před 11 dny
    Sami predajcovia tykajú zákazníkom,predpokladám že kvôli neznalosti jazyka,hlavne staršia generácia.
  • Lil D
    Lil D
    Před 11 dny
    Někdy taky týkám,protože jsou Vietnamci přátelští
  • HANZUS 77
    HANZUS 77
    Před 11 dny
    Pokud tu večerku navštěvují často a vlastně prodavače / prodavačku znám tak si sní prostě tykám pokud jí / ho neznám tak Vykám

Podmínky | Ochrana soukromí | Kontakty

© 2014-2021 CScrone Online video sdílení portálu! Zdarma ke stažení!